Statystyczny Polak przytył 4 kg w ciągu zeszłego roku. Jak to się ma do strategii wdrożenia kultury organizacyjnej pracy zdalnej w 3 prostych krokach? Wystarczy, że … więcej w 214 odcinku Piotrka Dobrej Rady.
#wykuwam#piotrekdobrarada#remoteonly#pracazdalna #kulturaorganizacyjna
Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i witam Was w kolejnym, 214 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat trzech strategii, które warto wdrożyć po to, żebyście dobrze wdrożyli kulturę pracy zdalnej w waszej firmie w ciągu nadchodzącego 2021 roku.
Przede wszystkim pozwólcie pracownikom otwarcie się z wami komunikować, tak żeby ta komunikacja była bardzo otwarta i bardzo przyjazna i nastawiona na zrozumienie drugiej strony. Przede wszystkim pamiętajcie o tym, że tych kanałów komunikacyjnych jest bardzo dużo – maile, telefony, slacki, zoomy, wikipedie firmowe. Tych narzędzi jest bardzo dużo. Tak, że kanałów komunikacyjnych jest bardzo dużo i powinniście każdy z tych kanałów wykorzystywać w miarę regularnie.
Bardzo ważne jest to, poza tym, żebyście codziennie rozmawiali z pracownikami czy kontaktowali się z tymi pracownikami, to ważne jest, żebyście nie zapominali o tym, żeby regularnie informować pracowników o tym, jakie są cele firmy stawiane przez firmę i jakie rzeczy ci pracownicy powinni zrealizować po to, żeby te cele się osiągnęły. Ponieważ pracownicy, pracując zdalnie, potrzebują dosyć bliskiej interakcji z firmą.
Po drugie – celebrujcie sukcesy pracowników i nie zapominajcie o tym, że warto powiedzieć dziękuję. Ponieważ pozostawienie w czterech ścianach, bez słowa otuchy, bez informacji na temat tego, czy robimy coś dobrze czy robimy coś źle, może spowodować wśród pracowników wypalenie, stany depresyjne a tego byśmy nie chcieli. Ponieważ ciężko jest zarządzać zespołem, gdy wśród pracowników mamy osoby z depresją. Tak, że zachęcamy współpracowników do tego, żeby dzielili się swoimi sukcesami. Celebrujmy te sukcesy i nie zapominajmy o tym, że na końcu warto powiedzieć dziękuję.
I trzecia, ostatnia strategia, trzeci, ostatni krok – to jest zachęcajcie pracowników do tego, żeby zachowywali work-life-balance. Żeby przychodzili do pracy. Żeby z tej pracy wychodzili, zarówno fizycznie jak i mentalnie.
Fizycznie – to znaczy niech przyjdą z ulubionego fotela, w którym spędzają popołudnie bądź wieczór do biurka, krzesła, stołu, które będzie ich miejscem pracy.
Mentalnie – na przykład tak, jak ja – to niech założą koszulę, niech założą krawat i to wyjście mentalne będzie symboliczne. Niech również chodzą na spacery, biegają uprawiają aktywność fizyczną. Ponieważ pamiętajmy – zgodnie z badaniami statystyczny Polak przytył 4 kg w ciągu ostatniego roku. To powoduje, że czujemy się czasami po prostu fizycznie gorzej.
Tak, że miejmy na uwadze zdrowie psychiczne, zdrowie fizyczne i mentalne wyjście i przyjście do pracy. Tak, że to były trzy strategie, jak wdrożyć dobrze zdalną kulturę organizacyjną w naszej firmie
Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/EYEKjbHX2R0
Link do podcastu https://pod.fo/e/b7c48
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
iTunes
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345