Piotrek Dobra Rada, odc. 17, zdalny narzędziownik

Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i zapraszam na 17. już odcinek z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat narzędzi.

Narzędzia czyli oprogramowania, z którego korzystam, pozwala mi bardzo sprawnie i bardzo efektywnie pracować zdalnie. Mogę do tych samych dokumentów, do tych samych zasobów, dotrzeć właściwie z każdego miejsca na świecie.

Czego przede wszystkim używam do zarządzania sobą w czasie? Używam Outlooka i ten Outlook jest sprzęgniety zarówno z kalendarzem Google jak i z Pipedrive. Kalendarz Google pozwala mi wymieniać informacje, które wprowadzam i które widzę na laptopie, z telefonem. Telefon mam na Androidzie, tak że poprzez kalendarz Google wymieniam się informacjami z Outlookiem.

Jako oprogramowania CRM, czyli oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami, używam Pipedrive. Przez prawie całe swoje życie zawodowe poszukiwałem fajnego, łatwego i intuicyjnego oprogramowania. Przyszedłem przez Act!, całą masę innych rzeczy związanych zarówno z narzędziami Microsoftu jak i narzędziami darmowymi. I w końcu do gustu przypadł mi Pipedrive, z którego korzystam od dwóch lat. Pipedrive jest połączony z kalendarzem Google. Pipedrive jest połączony także z Outlookiem jaki z kontaktami, tak że nieważne, czy dany adres mailowy wprowadzę w Pipedrive, Outlooku czy na Googlu poprzez telefon – te same dane znajdują się w jednym miejscu.

Do przechowywania plików i dostępu do tych plików zdalnych używam Dropboxa. Dropboxa mam zainstalowanego zarówno na laptopie jak i w wersji mobilnej na telefonie komórkowym. Czyli do wszystkich dokumentów, które produkuję na komputerze, mam dostęp z każdego miejsca na całym świecie.

Jeśli potrzebuję wsparcia technicznego, oczywiście korzystam z Team Viewera. Zarówno do tego, żeby ktoś zajrzał do mój komputer jak i do tego żeby zajrzeć na komputery innych osób.

I ostatnią rzeczą, to jest platforma do komunikacji – to korzystam z Zooma. Zoom pozwala mi na prowadzenie wideokonferencji jak i webinarów w wersji do 100 osób. Widzę odbiorców i oni widzą mnie. Możemy dzielić się ekranem.

I to w zupełności wystarcza do obecnych moich potrzeb. Tak że podsumowując:

  • kalendarz to jest Outlook i Google
  • do wymiany komunikacji twarzą w twarz używam Zooma
  • do tego żeby ktoś mi pomógł technicznie to jest TeamViewer
  • w CRMie to jestv Pipedrive
  • natomiast wymiana plików Dropbox

Dzięki serdeczne. Do usłyszenia i zobaczenia jutro. Na razie