Dzisiaj, w 82 odcinku PDR trzecia część minicyklu #toolbox – 18 narzędzi pozwalających na tworzenie wiki i na wspólne tworzenie i edycję dokumentów. TOP 3 ciekawostki – rozwiązanie do generowania leadów :), coś co dodaje efekt WOW!. i software pozwalający tworzyć wiki w oparciu o wykorzystanie emoji.
Pojawiają się wtyczki do Slacka, dodatki do przeglądarek czy osobne rozwiązania, tworzone przez gigantów jak i małe firmy. Przewija się w tle firma SoftwareMill, dzięki której zacząłem się zastanawiać nad wykorzystaniem wiki u siebie w firmie
Omawiam Confluence, ContractAwesome, Draft, Deon, Etherpad, Google Docs, Guru, Kipwise, Nuclino, LeadQuizzes, Office Timeline, Project generation/proposal generation, Quip, Slite, SMASHDOCs, StoryXpress Recorder, Tettra oraz Xtensio
#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna #toolbox #wiki #dokumenty #współpraca #leadgeneration #WOW #emoji
Prezentacja https://piotr-konopka.pl/wp-content/uploads/2020/07/20200723_PDR82_toolbox03_wiki_i_praca_na_dokumentach.pdf
Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i witam Was w kolejnym, 82. już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat narzędzi służących do pracy na dokumentach, takich, które pozwalają na tworzenie firmowych Wikipedii. A to wszystko w ramach trzeciego odcinka mini cyklu o nazwie #Toolbox.
Dobrze, no to zaczynamy:
- i najpierw na pierwszy ogień idzie Confluence (https://www.atlassian.com/software/confluence) Confluence jest to narzędzie, które (między innymi) wykorzystuje taka firma, całkowicie pracująca zdalnie od samego początku jej istnienia, czyli SoftwareMill. SoftwareMill poleca właśnie Confluence do tego, żeby tworzyć dokumenty, bo one od razu się same propagują w ramach struktury Wikipedii, są dostępne template’y. Jeżeli potrzebujecie narzędzia do tworzenia dokumentacji, która jest bardzo mocno uporządkowana, to lepiej korzystać z Confluence niż z Google Docsów (o których jeszcze za chwilę powiem)
- drugim narzędziem jest narzędzie o nazwie ContractAwesome (https://contractawesome.com) jest to narzędzie służące do tworzenia, podpisywania i przechowywania wszelkiego rodzaju dokumentów prawnych. Możecie oczywiście też mieć własne template’y, tak, żeby pracować szybciej na umowach.
- kolejnym narzędziem jest Draft (http://docs.withdraft.com) Draft pozwala na tworzenie dokumentów, łącznie z zachowaniem wersjonowania czy wersjowania i możliwości pilnowania, kto jakie zmiany wprowadził w dokumencie. Jak mówi twórca, czy jak pisze twórca tego narzędzia, jest to coś, czego brakowało mu w Google docsach
- dalej mamy Deon (https://Deon.de) jest to oprogramowanie, które pozwala na bazie nieskończonych kanw, tworzyć dokumenty, które będziecie tworzyli poprzez narzędzia Microsoft Office 365 i w ten sposób będziecie mogli ze sobą współpracować właśnie na tych dokumentach
- właśnie mamy Etherpad (http://etherpad.org) Jest to notatnik do wspólnej edycji dokumentów poprzez przeglądarkę internetową, oczywiście w wersji online
- kolejnym rozwiązaniem są już wspomniane Google Docs. (https://www.google.com/docs/about). Przypuszczam że większość z was wie, jak te dokumenty działają. Oczywiście te dokumenty mogą być współdzielone, natomiast one są segregowane w poszczególnych folderach. Nie widać nowych folderów dopóki (i nowych dokumentów, utworzonych przez innych) dopóki nie udostępni ich sam autor. Tak, że pomimo tego, że jest to narzędzie bardzo popularne, ma swoje mankamenty, ma swoje wady i dlatego powstają inne narzędzia odpowiadające bardziej potrzebom firmy działającej zdalnie
- dalej mamy Guru. (https://www.getguru.com/solutions/slack) . Guru jest to rozwiązanie, które pozwala na Slacku tworzyć Wiki poprzez wykorzystanie emoji. Tak, że osoby, którzy bardzo szybko używają 🙂 bardzo pewnie docenią takie rozwiązanie. Jeżeli byście chcieli właśnie na podstawie dyskusji na Slacku tworzyć Wikipedię i wewnętrzną bazę wiedzy, tak że do tego możecie wykorzystać Guru
- kolejnym projektem jest Kipwise. (https://kipwise.com/) Kipwise również tworzy Wikipedię, integruje się ze Slackiem, z Google Drive, z Chromem, Trello i wieloma innymi narzędziami
- kolejnym projektem jest Nuclino. (https://www.nuclino.com) Nuclino jest to proste narzędzie, właśnie do tworzenia bazy wiedzy, oparte o strukturę Wiki.
- dalej mamy coś nietypowego – LeadQuizzes. (https://www.leadquizzes.com/) LeadQuizzes Jest to narzędzie do tworzenia, promowania i analizowania (później) odpowiedzi na quizy. A wszystko po to, żeby móc generować leady.
- kolejnym projektem jest Office Timeline. (https://www.officetimeline.com/) Office Timeline dodaje czynnik WOW! do prezentacji PowerPointowych, tak, żeby rozmowa o projektach (bo to jest narzędzie do tworzenia prezentacji projektowych) aby taka rozmowa o projektach nie była bardzo techniczna i nie wyglądała jak pokolorowane krateczki w Excelu. Ale żeby taki (na przykład) ładnie wyglądający arkusz Gantta można było pokazać bezpośrednio w PowerPoincie
- dalej mamy narzędzie do generowania projektów / ofert. Project generation/proposal generation. (www.6prog.com) firmy 6prog. Oferują workflow, który umożliwi ofertowanie, umożliwi wam przygotowanie umów, podpisanie tych dokumentów oraz później fakturowanie. Niekoniecznie jestem przekonany co do tej części fakturowej, jeżeli pracujecie w Polsce
- kolejnym rozwiązaniem jest Quip. (https://quip.com). Pozwala na zebranie w jednym miejscu czatu zespołowego, jak i dokumentów i checklist związanych z postępami projektów
Zbliżamy się powoli do końca
- teraz mamy Slite. (https://slite.com) Slite jest to narzędzie do tworzenia dokumentów i do pracy w postaci Wiki. Widać, że metoda oparta o Wikipedię a nie o foldery (jak w przypadku Google Docsów) jest o wiele bardziej popularna i o wiele bardziej rozpowszechniona.
- kolejnym projektem jest SMASHDOCs. (https://www.smashdocs.net). jest to inteligentny edytor dokumentów, dostępny on-line czyli coś (oczywiście), co teoretycznie, umiałyby zapewnić zarówno Office 365 jaki Google Docs. Natomiast to narzędzie pozwala na dostęp bezpośrednio przez przeglądarkę.
- jeszcze jedna rzecz nietypowa. Tym razem jest to dodatek / rozszerzenie do przeglądarki Chrome. po co pisać coś do ludzi, jeżeli można to nagrać i być może w taki sposób dostarczyć informacje. Czyli StoryXpress Recorder. (https://storyxpress.co/recorder) pozwala na nagrywanie obrazu, zarówno z kamery jak i z samego ekranu. Oczywiście możecie załączać to do maili. Tak, jak wspomniałem, jest to zintegrowane z Chromem, czyli bezpośrednio możecie wysyłać to z Gmaila
- przedostatnim rozwiązaniem jest Tettra. (https://tettra.co) Tettra jest to również dodatek do Slacka pozwalający tworzyć Wiki do wewnętrznej bazy wiedzy
- I ostatnim rozwiązaniem jest Xtensio. (https://xtensio.com/). Pozwala na wspólne tworzenie interaktywnych, i co warte podkreślenia, jednolitrowych brandingowo dokumentów. I to narzędzie na dodatek możecie osadzić na własnej stronie internetowej, tak, żeby osoby, które chcą współpracować na tych dokumentach, mogły korzystać z tego bezpośrednio u was na www
Tak, że to był przegląd 18 narzędzi związanych z tworzeniem dokumentacji i udostępnianiem tej wiedzy w wewnętrznej bazie wiedzy, na przykład w formule Wiki
Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie
Prezentacja https://piotr-konopka.pl/wp-content/uploads/2020/07/20200723_PDR82_toolbox03_wiki_i_praca_na_dokumentach.pdf
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/qU2fsh4Ijws
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
Link do podcastu https://pod.fo/e/226b1
SoundCloud
iTunes
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345
Spotify
Lista narzędzi
- Confluence. (https://www.atlassian.com/software/confluence)
- ContractAwesome. (https://contractawesome.com)
- Draft. (http://docs.withdraft.com)
- Deon. (Deon.de)
- Etherpad. (http://etherpad.org)
- Google Docs. (https://www.google.com/docs/about)
- Guru. (https://www.getguru.com/solutions/slack)
- Kipwise. (https://kipwise.com/)
- Nuclino. (https://www.nuclino.com)
- LeadQuizzes. (https://www.leadquizzes.com/)
- Office Timeline. (https://www.officetimeline.com/)
- Project generation/proposal generation. (www.6prog.com)
- Quip. (https://quip.com)
- Slite. (https://slite.com)
- SMASHDOCs. (https://www.smashdocs.net)
- StoryXpress Recorder. (https://storyxpress.co/recorder)
- Tettra. (https://tettra.co)
- Xtensio. (https://xtensio.com/)
Inspirowała mnie strona https://www.collaborationsuperpowers.com/tools/#brainstorm