Badanie firmy Terminal pokazuje, jak w praktyce wygląda przygotowanie do wdrożenia długofalowej strategii pracy zdalnej. Wnioski są porażające 🙂 – najciekawszy jest ten, że 53% badanych szefów firm dłużej planuje imprezę firmową niż przygotowuje strategię pracy zdalnej. Dodatkowo zarządzający na pierwszym miejscu stawiają produktywność a nie wypalenie zawodowe czy poczucie odosobnienia pracownika. Ciekawe jak jest w naszych rodzimych firmach… Może SW Research zrobi takie badanie?
#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna
Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i witam Was w kolejnym, 134 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat wyników badania które opublikowała ostatnio firma Terminal.
Terminal jest to firma, która pozwala inżynierom i pracownikom branży technologicznej znajdować pracę – czyli łączy pracowników i pracodawców. Przygotowali badanie wśród 400 zarządzających firmami, którzy są klientami lub ich potencjalnymi klientami. Pozwólcie, że przeczytam kilka najważniejszych rzeczy, które sobie wynotowałem z tego badania (w ogóle link do badania znajdziecie na dole). Więc:
- 70% firm nie ma w ogóle żadnej strategii długofalowej dotyczącej pracy zdalnej
- 45% tych, którzy nie mają planu, mówi, że ich firma jest przygotowana na pandemię, ale w ogóle nie jest przygotowana na przyszłość po pandemii
- spośród tych, którzy mają “długofalowy” plan 61% ma plan na najbliższe 12 miesięcy a 40% ma plan na okres covidowy
- 53% z badanych przyznaje, że dłużej planują imprezę firmową niż w ogóle rozmawiają o strategii pracy zdalnej
- aczkolwiek 2/3 z nich – sami uważają, że wolą pracować zdalnie i chcieliby zachować ten sposób pracy w przyszłości
- połowa z tych zarządzających, którzy byli badani, uważa że w ciągu najbliższych 2 lat zwiększy się jeszcze odsetek tych ich pracowników, którzy chcą i będą mogli pracować zdalnie
- 25% z nich mówi, że ta liczba w ogóle się podwoi
- przy tworzeniu strategii pracy zdalnej – i to jest dosyć interesujące
- główną obawą zarządzających jest to, czy wzrośnie czy spadnie produktywność. i to jest główny czynnik przebijający się przez strategię. 63% prezesów uważa że to jest najważniejszy temat strategii
- natomiast kwestie związane z przeglądem firmowych benefitów dla pracowników, kwestiami odosobnienia i osamotnienia pracownika i wypalenia tego pracownika są na samym dole, bo
- wypalenie – to tym przejmuje się 21% prezesów
- a odosobnienie – tylko 32% prezesów
- 33% firm, które zostały przebadane mają opracowane zdalne procesy onboardingowe, to znaczy tylko 1/3 firm umie przyjąć pracownika, który będzie pracował zdalnie i umie wyszkolić go zdalnie
- Zaś pogaduszki na kawie, na Zoomie, nie są traktowane jako element kultury organizacyjnej przez blisko 60% prezesów
Tak, że jak widać, nie tylko na naszym lokalnym podwórku, firmy nie są przygotowane do wdrożenia pracy zdalnej. Większe globalne, międzynarodowe korporacje również mają z tym problem. Mam nadzieję, że firmy pójdą po rozum do głowy, zaczną zatrudniać osoby na stanowisko Head of Remote work i wtedy, być może, ten obraz ulegnie zmianie.
Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia w jutro. Na razie.
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/dF_hE1i3gdE
Link do podcastu https://pod.fo/e/9fcc1
SoundCloud
Badanie https://terminal.io/remote-leadership-report
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
iTunes
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345