Piotrek Dobra Rada, od. 139 – 5 reguł dotyczących uważności

5 reguł dla managerów pracujących zdalnie lub w modelu rozproszonym. Reguły dotyczą uważności. Na co zwracać uwagę, aby się pracowało łatwiej i przyjemniej. Mówię o kalendarzu, funkcji “wyślij później”, rozmowach wideo, technice pomidora i rytuale zamknięcia. Dzisiaj wyjątkowo krótki (bo niecałe 2,5 minuty :D) 139 odcinek Piotrka Dobrej Rady

#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna #uważność

Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i witam Was w kolejnym, 139 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat tego, jak być bardziej uważnym.

A dokładnie to podam pięć reguł, według których warto postępować, zwłaszcza jeżeli jesteście menadżerem zespołu pracującego zdalnie czy w modelu rozproszonym:

  1. Po pierwsze bądź świadomym kalendarza. Nie zakładaj tego, że praca się zrobi sama w automagiczny sposób, pomiędzy spotkaniami. Zblokuj pracę do wykonania i traktuj ten moment w pracy dokładnie tak samo, jak spotkania z innymi ludźmi, tak samo poważnie.
  2. Punkt numer drugi – jeżeli pracujesz poza standardowymi godzinami pracy i korzystasz wtedy z maila, korzystaj z funkcji “Wyślij później” tak, aby nie wysyłać maili do ludzi w środku nocy, tworząc wrażenie, że oczekuje się od nich natychmiastowej odpowiedzi
  3. Punkt numer 3 to zastanów się nad tym, czy rozmowa wideo jest rzeczywiście konieczna. Czasami rozmowy wideo są bardzo męczące. Pamiętaj o tym, że istnieje coś takiego jak Zoom Fatigue Syndrome. Zastanów się nad tym, czy możesz zastąpić to rozmową telefoniczną, zwłaszcza wtedy, gdy część zespołu pracuje w biurze – stacjonarnie – bo być może wtedy zmusisz ich do tego, żeby podnieśli się ze swoich foteli, przeszli, zgromadzili się wokół jakiegoś telefonu
  4. Punkt numer 4 to technika pomidora – czyli przede wszystkim ustaw timer w jakiejś aplikacji, w telefonie, tak żeby wstać co 30 minut, przeciągnąć się, iść na spacer, pójść po wodę, pójść po herbatę. Ważne, żeby zrobić 5 minutową przerwę.
  5. Natomiast ostatni punkt to ustaw rytuał zamknięcia. Wyłącz komputer a nie wygaś go. Idź z psem na spacer. Zdejmij krawat, zdejmij koszulę. Wyjdź po prostu mentalnie z pracy.

Jeżeli będziesz powtarzał tych 5 reguł, to mam nadzieję że ty jak i twój zespół będziecie pracowali o wiele lepiej i nie będzie wam ta praca zdalna tak mocno doskwierała. 

Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!