Jak będziecie wdrażać pracę zdalną, warto spisać jej zasady. Dzisiaj, dla ułatwienia Wam tej pracy, propozycja 12 punktów regulaminu pracy zdalnej. Więcej w 157 odcinku Piotrka Dobrej Rady.
#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna
Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i witam Was w kolejnym, 157 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem o 12 krokach, które należy sprawdzić, jak będziecie wdrażać pracę zdalną i opracujecie do tego jakiś specjalny regulamin.
- przede wszystkim powinno być podsumowanie dotyczące tego, jak ta praca zdalna w ogóle u was w firmie będzie działała. Czyli jaki jest cel tej pracy zdalnej i jakie są jej kluczowe elementy
- drugim krokiem to jest opisanie zakresu odpowiedzialności, który wchodzi w skład pracy zdalnej. Jakie zadania mogą być wykonywane zdalnie a jakie muszą być wykonywane stacjonarnie
- trzecim elementem to jest proces requestowania. Ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że firma jest działającym organizmem, w którym znajduje się wiele elementów i wszyscy powinni wiedzieć, kto pracuje zdalnie a kto pracuje stacjonarnie. Dlatego proces requestowania i zatwierdzania takiego requestu o pracę zdalną powinien być również jasno opisany.
- Po czwarte, powinniście opisać zasady związane z dostępnością pracownika i obecnością tego pracownika. Czyli kiedy się pojawiamy w pracy, czyli kiedy z tej pracy wychodzimy, jak składamy wnioski o urlopy, Jak podpisujemy listę obecności? Żebyście Wy wiedzieli, gdzie wasi współpracownicy bądź wasi podwładni są w pracy w kiedy mają wolne. I tak samo w drugą stronę.
- Jako piąty czynnik powinien być opisana produktywność, czyli jaki sposób jesteście rozliczani z tego, jak długo pracujecie bądź jak dużo pracujecie i za co wam firma tak naprawdę płaci.
- Szósty element to jest wyposażenie i wsparcie techniczne. czyli co firma Wam udostępnia i na jakie wsparcie techniczne możecie liczyć od swojej firmy bo na przykład nie działa zoom, nie działa komputer albo nie działa kamerka.
- Siódmym elementem powinny być opisane czasy odpowiedzi. Zdajemy sobie sprawę z tego, że komunikacja w pracy zdalnej jest komunikacją bardzo często asynchroniczną, natomiast są sytuacje, gdzie ta komunikacja musi być komunikacją synchroniczną i warto w takim regulaminie opisać, jak powinny się odbywać odpowiedzi na zadawane pytania.
- Jako ósmy element powinniście opisać wszystkie perki, jakie przysługują z powodu pracy zdalnej, cały system Comp&Ben – czyli co się pracownikowi należy, co się nie należy. Za co płacicie a co pracownik powinien sobie zorganizować samodzielnie.
- po dziewiąte – powinny być opisane reguły rozliczania pracowników z jakości pracy zdalnej. Natomiast w tym 9 punkcie powinno być napisane, że pracownika nie zwolnicie tylko z tego powodu, że pracownik wybrał wyłącznie pracę zdalną.
- Jako 10 element powinniście opisać dress code, czyli czy pracownicy przychodzą do pracy – krawat, koszula. I czy są włączone na przykład zawsze kamerki w trakcie wideokonferencji.
- Jako 11 punkt powinniście opisać otoczenie fizyczne. czyli czy pracownik może pracować z widokiem w tle na kuchnię. czy np w tle powinno być takie jeziorko ze słoneczkiem odbijającym się na powierzchni jeziora
- i 12, ostatni element, opisanego takiego regulaminu pracy zdalnej powinien dotyczyć kwestii bezpieczeństwa. Czyli – jak przechowujemy hasła? czyli jak się logujemy do systemów, które są kluczowe dla naszej firmy? I wszystkie rzeczy związane z polityką przechowywania laptopów.
To było 12 punktów, które warto uwzględnić w regulaminie pracy zdalnej, jeżeli będziecie takowy tworzyć.
Dzięki serdeczne Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/qHEqm19K9pI
Link do podcastu https://pod.fo/e/a6345
SoundCloud
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
iTunes
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345