W dzisiejszym, 304 już odcinku Piotrka Dobrej Rady, podaję 8 przykładów na to, jak praca zdalna wpływa pozytywnie na biznes. Niekiedy te zjawiska są zaskakujące. Mówię o MBWA (czyli Management By Walking Around, a po mojemu zarządzanie przez nakładanie rąk) czy podejściu zero zaufania (ale tylko w przypadku sprzętu IT). Pojawia się też mój kolega – Dawid Adach i jego milion wydany na podróże służbowe. Pojawia się ekologia oraz marnowanie czasu. Resztę – posłuchacie, obejrzycie lub przeczytacie – zapraszam
#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna #top8 #improvement
Cześć! Nazywam się Piotrek Konopka i witam was w kolejnym, 304 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem o ośmiu niespodziewanych sposobach, jak praca zdalna pomaga naszym biznesiom w rozwoju.
Na pierwszym miejscu znajduje się coś, co można określić mianem lepszego zarządzania – projektami, zadaniami czy zespołami w wydaniu zdalnym z wykorzystaniem narzędzi technologicznych. I to wszystko jest lepsze od takiego tradycyjnego zarządzania, jak ja to nazywam – poprzez nakładanie rąk. A nasi braciach anglosasi mówią, że to jest Management by Wondering Around.
Oczywiście pojawiają się firmy, które chcą wdrażać takie zarządzanie przez nakładanie rąk poprzez wykorzystanie na przykład, kamer jakiś key loggerów do klawiatur czy innego software który przechwytuje to, co aktualnie jest wyświetlane na ekranie. Jednak ludzie nie są zadowoleni z takiego postępowania swoich pracodawców. I ta intuicja, która podpowiada, ze szpiegowanie nie jest do końca fajne, jest prawdziwa.
Bo lepiej wykorzystywać takie narzędzia jak na przykład Asana, Basecamp, Trello, Jira czy całą masę innych rozwiązań technologicznych, które pozwolą zespołowi i pojedynczym osobom współpracować w ramach projektów czy współdzielonych zadań.
Po drugie – należy wdrożyć politykę zero zaufania. Ale to zero zaufania to tylko i wyłącznie w odniesieniu do narzędzi technologicznych. Ponieważ teraz, gdy pracujemy zdalnie, gdy pracujemy z domu albo z innych miast, należy wdrożyć politykę taką, że każde narzędzie które jest podłączone do sieci, które jest podłączone do naszych systemów informatycznych, powinno każdorazowo być autoryzowane poprzez na przykład jakieś MAC adresy czy hasła. Tak, żeby nie pozwolić przestępcom na dostęp do naszych danych.
Na trzecim miejscu to jest, że praca i życie w drogim mieście czy na przykład w eksponowanym mieście, po to żeby dostać wysoko płatną pracę – to jest marnowanie zasobów. To jest marnowanie czasu na dojazdy, to jest marnowanie pieniędzy na wysokie czynsze bądź wysokie koszty życia. Bo ta praca zdalna pozwala dostać bardzo ciekawe wynagrodzenie w bardzo ciekawych firmach, niezależnie od tego, gdzie tak naprawdę mieszkamy.
Na czwartym miejscu mówimy o tym, że narzędzia związane z komunikacją asynchroniczną są dobre także w pracy stacjonarnej. Ponieważ warto zwrócić uwagę na to, że zarówno te narzędzia do wideokonferencji, takie jak Zoomy, Teamsy, Slacki czy Google Meet pozwalają na pracę zdalną. Ale pozwalają też na lepszą komunikację, nawet jeżeli wszyscy będziemy znajdować się w jednym budynku. Bo to są po prostu narzędzia (takie jak email, do którego już się przyzwyczailiśmy) a teraz się przyzwyczajamy powoli do narzędzi pod tytułem Zoom.
Po piąte – praca zdalna jest o wiele bardziej zielona i bardziej ekologiczna niż praca biurowa. Po prostu nie wydajemy pieniędzy na podróże. A jeżeli nie wydajemy pieniędzy na podróże z domu do pracy i z pracy do domu, to ta praca jest bardziej ekologiczna bo nie zanieczyszczamy powietrza dojazdami.
Po szóste – praca biurowa jest mimo wszystko nieefektywna, bo jeżeli pracujemy (oczywiście w odpowiednim tempie i z odpowiednimi narzędziami) zdalnie, to koncentrujemy się na pracy. Nie marnujemy czasu na pogaduszki przy kawie, nie marnujemy czasu na rozmowy z kolegami na open-space. Natomiast koncentrujemy się na pracy i to powoduje, że nasza praca jest o wiele bardziej efektywna. Może się okazać, że to samo zadanie w pracy zdalnej wykonane w cztery godziny a w pracy stacjonarnej zajmie to nam cały dzień, czyli 8 godzin.
Jako 7 – podróże biznesowe są niepotrzebne i są bardzo drogie. Zastanówcie się – tu przywołam przykład Dawida Adacha, dawno temu popełnił taki wpis, chyba u siebie na Facebooku, że w ciągu 3 lat wydał chyba 1.000.000 zł na podróże służbowe, hotele, przeloty – wtedy, gdy jeszcze pracował w korporacji. To pokazuje, jak dużo pieniędzy jest wyrzucane w błoto przez organizacje, żeby pracownicy pracowali na miejscu u klienta. A dzisiaj to ta praca, tak naprawdę, w większości może być wykonana zdalnie.
Jako 8 – praca hybrydowa może być (ale przy zachowaniu odpowiedniej dozy zdrowego rozsądku) równie dobra i równie efektywna, jak praca zdalna czy jak praca stacjonarna. Należy tylko umieć zdroworozsądkowo połączyć wszystkie procesy. Połączyć wszystkie procedury, tak żeby nie było żadnych pętli, które prowadzą do nieskończoności. Ae to spowoduje, że firmy będą działały sprawnie, płynnie i ludziom będzie żyło się dostatnio
Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/k2wRHQeVXj4
Link do podcastu https://pod.fo/e/e5a48
inspiracja https://dawidadach.com/pieniadze-szczescia-nie-daja-tym-ktorzy-je-maja/
Inspiracja https://www.computerworld.com/article/3631377/8-surprising-ways-remote-work-helps-business.html
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
iTunes
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345