Cześć! Nazywam się Piotrek Konopka i witam was w kolejnym, 340 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej we współpracy z platformą Lynxremote.com. Dzisiejszy odcinek będzie o tym, co wspólnego ma z pracą zdalną rok 1088.
#wykuwam #piotrekdobrarada #lynxremote
Uniwersytet Boloński 1088 rok – najstarszy niepubliczny uniwersytet cywilizacji zachodniej. Obecnie studiuje tam około 100.000 studentów
Obowiązek szkolny w Polsce istnieje od 1808 roku, wprowadzony w Księstwie Warszawskim. Dzisiaj obowiązkowa edukacja zaczyna się w wieku 6 lat i trwa między 13 a 14 lat. Gdy doliczymy studia – mamy za sobą 20 lat edukacji.
W 1926 roku Ford wdrożył 40-godzinny tydzień pracy – wcześniej, w latach 90 XIX wieku pracownicy pracowali nawet po 100 godzin tygodniowo (badanie z 1890 roku realizowane przez rząd USA). Ford powiedział: „Wypoczynek jest niezbędnym składnikiem rosnącego rynku konsumenckiego, ponieważ ludzie pracujący muszą mieć wystarczająco dużo wolnego czasu, aby znaleźć zastosowania dla produktów konsumenckich, w tym samochodów.”
W marcu 2020 roku wprowadzono lockdown w Polsce w związku z pandemią Covid-19. To przełożyło się na pracę zdalną. I gdzie jesteśmy po prawie 2 latach?
Z sondażu Business Centre Club i 4 Business & People wynika, że menedżerowie w firmach, które przeszły na home office, mieli większy problem z wyznaczaniem celów dla podwładnych, trzymaniem standardów pracy oraz rozliczaniem pracowników z powierzanych obowiązków. Pandemia pokazała również, jak wartościowe są umiejętność adaptacji do zmian oraz zdolności interpersonalne.
Jednym z minusów pracy zdalnej jest większa dyspozycyjność pracowników i zatarcie się różnicy między życiem zawodowym i prywatnym
Prawie połowa częściej niż przed pandemią pracowało w nadgodzinach, odpisywało na służbowe maile po godzinach pracy, czy odbierało służbowe telefony po godzinach pracy
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała raport, wg którego odsetek pracodawców nastawionych negatywnie do wykonywania obowiązków zawodowych z domu zmalał z 27,6% do 11,7%
Aż 92% przedsiębiorców zadeklarowało, że efektywność pracy zdalnej jest dobra lub bardzo dobra.
Z badań ManpowerGroup wynika, że 81% pracodawców odczuwało wyzwania w obszarze rekrutacji. 35% przedsiębiorstw zadeklarowało, że było im trudno pozyskać pracowników wykazujących się rzetelnością, dyscypliną i wysokim poczuciem odpowiedzialności. Ponad 25% organizacji zauważyło, że na rynku brakuje kompetencji związanych z logicznym myśleniem i umiejętnością rozwiązywania problemów.
My się po prostu tej pracy zdalnej nie nauczyliśmy. Nasza kultura jest oparta o prawie 1000 lat historii uniwersytetów. W Polsce obowiązkowy system edukacji, który znamy – wymagający siedzenia w ławce szkolnej przez 20 lat – istnieje ponad 200 lat. I praca zdalna przynosi wyzwania, których nie umiemy obsłużyć, bo nikt nas tego nigdy, przez prawie 1000 lat nie nauczył. Ale są ludzie, którzy tego uczą. I Takich ludzi trzeba szukać ?
Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia za tydzień. Na razie!
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/XiyauNnJ91k
Link do podcastu https://pod.fo/e/10755d
SoundCloud https://soundcloud.com/piotr-konopka-286414158/piotrek-dobra-rada-odc-340-co-ma-wspolnego-z-praca-zdalna-rok-1088
Inspiracja https://www.flickr.com/photos/grits2go/48949586282
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
iTunes https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345
Spotify https://open.spotify.com/show/6bu6ZEMBKJAd2LMLr7ABKP