Piotrek Dobra Rada, odc. 176 – 14 branż, które urosły w sprzedaży online

Pandemia powoduje zmiany w biznesie. linie lotnicze, biurowce, hotele, gastronomia mają gorzej. Ale znalazłem artykuł na stronie https://widoczni.com który pokazuje 14 branż, gdzie wzrosty sprzedaży sięgają nawet 40x (4000%) rok do roku… Czy zgadnie ktoś, co tak wzrosło najbardziej ? Co to za branże i jakie kategorie? Więcej w 176 odcinku Piotrka Dobra Rada

#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna #allegro #ecommerce

Cześć. Nazywam się Piotrek Konopka i witam Was w kolejnym, 176 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat tego, jakie branże zyskały najbardziej w trakcie pandemii w sprzedaży internetowej.

Trafiłem na raport na stronie https://widoczni.com – widzicie go tutaj – i ten raport analizuje dane za drugi kwartał tego roku versus dane za drugi kwartał roku 2019 w odniesieniu do sprzedaży internetowej. I to są dosyć ciekawe informacje zawarte w tym raporcie także jedziemy!

Na początek na początek mamy “zdrowie” i na pierwszym miejscu jest mydło. To znaczy nastąpił 24 krotny wzrost wartości sprzedaży mydła przez internet. Oczywiście są też butelki, kroplomierze, olejki pod prysznic, ale generalnie mydło – czyli naprawdę zaczęliśmy się myć częściej!

Dugą kategorią jest kategoria “dom i ogród”, no bo oczywiście zmieniliśmy sposób życia. Przestaliśmy wychodzić, ale więcej spędzamy czasu w domu. Pianka montażowa sześciokrotny wzrost. Kominki i woski zapachowe też sześciokrotny oraz kleje do glazury i terakoty – pięciokrotny wzrost. Czyli po prostu zaczęliśmy zajmować się długo odkładanymi remontami w domu.

Trzecią kategorią, jaką pokazuje tutaj widocznie.com są konsole / konsole i automaty. No bo oczywiście coś trzeba w tym domu robić. A no i w tym momencie trzeba po prostu zacząć grać. W co grać? No wiadomo – w Tomb Raidera :). Ale tak naprawdę konsole odnotowały pięciokrotny wzrost sprzedaży. Teraz wszyscy podniecają się tym, że pojawiły się nowe konsole – PlayStation 5 i XBox. Na Playstation trzeba poczekać około 100 dni na to, żeby ta konsola trafiła do nas, bo wszystkie zapasy są wyczerpane.

Czwartą kategorią jest kategoria “branża dziecięca”. No to tutaj się znajdują przede wszystkim sprzęt do badmintona, puzzle i artykuły plastyczne.

Kolejną kategorią jest “sprzęt komputerowy” – no bo wiadomo, całe to studio, z którego dzisiaj nagrywam odcinek Piotrka Dobrej Rady, trzeba było wyposażyć. Czyli kamerka, mikrofon i tak dalej i tak dalej. W jednym z odcinków mówiłem, co się składa na moje studio i tak naprawdę to trzeba było tym ludziom sprzedać. 27-krotne wzrosty w wielkości sprzedaży odnotowały kamery internetowe. Wczoraj czytałem taki artykuł, że w kwestii laptopów to brakuje w Polsce około 100 000 laptopów. Po prostu firmy produkujące ten sprzęt nie mogą nadążyć z produkcją tego sprzętu i ludzie po prostu czekają na zakup, aż towar będzie dostępny. Wszystko schodzi na pniu.

Kolejną kategorią jest oczywiście “uroda” A. tutaj mamy flakony i atomizery podróżne. Związane jest to z tym, że oczywiście wszyscy się odkażamy na zewnątrz. No i zestaw do manicure hybrydowego. Wszyscy przestaliśmy chodzić do salonów piękności, które są najczęściej albo pozamykane albo są takie terminy odległe że nie da się tam umówić albo ludzie się boją. W związku z tym panie pokupowały sobie zestawy do manicure hybrydowego. 

Siódmą kategorią to są kategorie pierwszej potrzeby, czyli “supermarket”. Nawet są już takie rzeczy jak ABC na kółkach, Biedronka zaczęła dostarczać, Ikea zaczęła dostarczać… A na Allegro – no wiadomo: 20 krotny wzrost wielkości sprzedaży osiągnęły rękawiczki domowe. Bo to też można kupić w supermarkecie. Po prostu więcej rzeczy zaczęliśmy kupować na odległość. A każdy może sobie odpowiedzieć na pytanie, jak jego rodzina dokonuje teraz zakupów – czy bardziej popularne jest wyjście do supermarketu czy dyskontu czy bardziej popularne jest zamówienie tych rzeczy z dostawą do domu.

Jeżeli chodzi o “sprzęt sportowy i turystyczny” – no to wiadomo: odzież rowerowa (bo ludzie zaczęli więcej czasu spędza się na dworze), trenażery, ekspandery i inne sprzęty – bo czasami, jeżeli pogoda nie dopisuje., warto jednak ćwiczyć w domu.

Jeżeli chodzi o “rękodzieło” – no, bo czymś trzeba te ten czas zapełnić, bo ile można to spędzić przed komputerem czy telewizorem, to warto czasami zacząć uprawiać jakieś hobby :). No i wełny do filcowania to 24 krotny wzrost wielkości sprzedaży.

Następną kategorie jest “RTV AGD” – no to czyszczenie elektroniki – sześciokrotnie większa sprzedaż. To wszystko jest związane z tym, że po prostu chcemy być bezpieczni i chcemy jednak te nasze sprzęty, z których korzystamy, odkażać częściej niż do tej pory.

Jeżeli chodzi o “rzeczy przemysłowe”  tutaj nie ma zaskoczenia, czyli: osłona twarzy, kombinezony, odzież BHP i terminale płatnicze. To są artykuły BHP, czyli ta osłona twarzy więc 40 krotnie większa sprzedaż została osiągnięta w badanym kwartale.

Jeżeli chodzi o “odzież, obuwie” – co tutaj już widzimy: kapcie damskie i męskie i ewentualnie spodenki ciążowe. Nie wychodzimy z domu, ale chcemy w tych domach czuć się wygodnie, tak, że albo kupujemy kapcie albo kupujemy spodenki ciążowe (które są rezultatem tego, że jednak w tym domu siedzimy dłużej)

Zbliżamy się powoli do końca. Na 13 miejscu jest “motoryzacja”. Tutaj również mamy generatory ozonu – 15 krotny wzrost sprzedaży. Tak, żeby te nasze samochody były czyste i bezpieczne w środku, żeby wirus się nie utrzymywał. Testery akumulatorów i jak wszędzie – ochrona głowy.

I jedna z ostatnich kategorii “książki i komiksy”. No to: horrory science-fiction – pięciokrotny wzrost sprzedaży. Podręczniki do ekonomii – nie wiem dlaczego, jednak ludzie chcą się uczyć, może? trzykrotny wzrost sprzedaży. I biznes – opracowania ogólne. W tej kategorii też również trzykrotny wzrost sprzedaży.

Jakie są wnioski? Po prostu ci, którzy zareagowali szybciej, mogli więcej zarobić. Gospodarka się zmienia na naszych oczach. Musimy po prostu się do tych zmian gospodarki dostosować. Musimy się dostosować do tego, co panuje na świecie. Jak wyglądają te trendy? Niektóre kategorie po prostu odchodzą powoli w zapomnienie. I my musimy nauczyć się na nowo ten biznes prowadzić i na nowo identyfikować szanse, które życie stawia przed nami

Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!

Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl 

Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka

Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/TU7-H1H3a_I 

Link do podcastu https://pod.fo/e/ab1d1 

SoundCloud

Inspiracja https://widoczni.com/blog/14-branz-online-ktore-zyskaly-w-czasie-pandemii/ 

Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl

Strona firmowa https://www.innothink.com.pl

Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view  

iTunes

https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345

Spotifyhttps://open.spotify.com/show/6bu6ZEMBKJAd2LMLr7ABKP