Jak to jest z konfliktami w pracy zdalnej? Dlaczego się pojawiają? Z kim się najczęściej spieramy? I jak sobie z nimi radzić i jak im zapobiegać? Dzisiaj 5 sposobów na to, jak takich konfliktów unikać. Więcej w 246 odcinku Piotrka Dobrej Rady
#wykuwam #piotrekdobrarada #remoteonly #pracazdalna #konflikt
Cześć! Nazywam się Piotrek Konopka i witam was w kolejnym, 246 już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów na temat pięciu sposobów na rozwiązywanie konfliktów w pracy zdalnej.
Ale zacznę od przytoczenia wyników badań. Te badania zostały przeprowadzone przez taki portal MyPerfectResume i te badania właśnie pokazują, jak wygląda rzeczywistość konfliktowa:
- że w pracy zdalnej przede wszystkim 81% doświadczyło konfliktu w miejscu pracy
- 46% kłóci się przez komunikatory
- 65% kłóci się ze współpracownikami
- 19% z szefami, ze swoimi bezpośrednimi
- A to ciekawe, 11% kłóci się z innymi niż swoimi szefami
- a 5% z nas kłóci się z innymi firmami
- 18% osób mówi, że te konflikty są spowodowane brakiem szczerości odnośnie jakiś ważnych rzeczy
- 9% kłóci się o wartości
- A 2% mówi, że kłócą się z powodu fałszywych oskarżeń
- 36% z nas ma takie poczucie, że ich szefowie są zbyt agresywni w swoich komunikatach pisanych
- a 39% mówi, że przez te wszystkie konflikty jest gotowi zmienić pracę
Natomiast przez to, że nie ma spotkań takich face-to-face, to pracownicy źle odczytują, nadinterpretują intencje lub akcje bądź reakcje, które podejmowane są przez ich kolegów z pracy. Robią niekiedy założenia a te konfliktym które się pojawiają, narastają wokół tych założeń. Nie widzimy się po prostu twarzą w twarz. I wirtualne kłótnie zaczynają się po prostu od niewielkich nieporozumień i bardzo szybko eskalują.
I tu jest podany cytat, który pojawił się w jednej z odpowiedzi, związanych z tym badaniem “Widzieliśmy członka wyższej kadry menedżerskiej żartującego przy innych członkach zespołu z jednego pracownika. I pomimo tego, że ten manager myślał, że to był niewinny żart, to pracownik odczuł to jako mobbing. Jeżeli pracownik nie będzie miał możliwości zaraportowania takiej sytuacji, to uraz będzie narastał.”
No i teraz obiecane pięć sposobów na to, żeby sobie radzić z tymi konfliktami:
- Po pierwsze – zbierz fakty. Porozmawiaj ze wszystkimi członkami zespołu zaangażowanymi w konflikt – czy to przez telefon, przez maila czy przez wideo. Zachowaj poufność w tych rozmowach i niech każdy z zaangażowanych przedstawi Ci swój punkt widzenia
- po drugie – bądź proaktywny, bo praca zdalna to jest tak naprawdę idealne miejsce do złych interpretacji czy niedopowiedzeń. Więc dobre wdrożenie odpowiedniej polityki komunikacyjnej pomoże ci uniknąć tych problemów
- Po trzecie – jasna komunikacja. Główne źródło konfliktów w pracy zdalnej leży właśnie w niejasnej komunikacji. Jeżeli jesteś pracownikiem i nie masz możliwości podejścia do swojego kolegi i wyjaśnienia sytuacji od razu, to musisz się po prostu jasno komunikować
- po czwarte – szefowie muszą być przesadnie komunikacyjni, bo ta przesadna komunikacja jest najlepszym narzędziem dla szefów do gaszenia tych pożarów, które zaczynają się tlić jako niewielkie nieporozumienia
- i po piąte – przyznaj, że w pokoju jest słoń. Po prostu bądź realistyczny w relacjach z pracownikami. I to również zminimalizuje napięcie
To było 5 sposobów na to, jak zażegnywać konflikty w pracy zdalnej
Dzięki serdeczne. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!
Mój mail piotr.konopka@innothink.com.pl
Mój LinkedIn https://linkedin.com/in/konopka
Link do odcinka na YouTube https://youtu.be/ZmpGAclNkqM
Link do podcastu https://pod.fo/e/c3596
Inspiracja https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/people-managers/pages/remote-worker-conflict-.aspx
Moja strona internetowa https://piotr-konopka.pl
Strona firmowa https://www.innothink.com.pl
Moje podcasty https://podfollow.com/piotrek-dobra-rada/view
iTunes
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/piotrek-dobra-rada/id1513135345