Piotrek Dobra Rada odc. 26 – dyrektorskie tips’n’tricks

Cześć. nazywam się Piotrek Konopka i witam was w 26. już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów o dyrektorskich tips & tricks

Prezentacja do pobrania poniżej:

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytania:

  • Czy Twój zespół wie z czego go rozliczasz – z efektów czy z działań?
  • Jak rozliczasz siebie ze swoich zadań?

Co należy robić (DO):

  • Jeśli chcesz, żeby praca zdalna działała wypracuj relacje partnerskie.
  • Szacunek
  • Produktywna kontrola:
    • Kontroling poprzez ustalanie konkretnych celów na dany dzień
    • rozliczanie na koniec dnia.
  • Jeżeli dzwonisz, pomyśl co zrobić, aby pomóc/zobaczyć, jak im idzie.
  • Telefon na koniec dnia buduje też relacje.
  • Wspólnie planuj:
    • niech pracownik da Ci checklistę rzeczy, jakie ma dzisiaj w planach
    • pomóż ułożyć mu to w priorytety.
    • Użyj elementów metodyk zarządzania, które znasz – zaadaptuj je do zdalności,
  • AGILE / Scrum,
  • Wprowadź wspólne planowanie każdego tygodnia
    • co do zrobienia
    • to to robi,
    • jaki jest priorytet zadania,
    • procedury pożarowe?
  • Wypracuj metody powiadamiania w zależność i od kategorii zdarzeń,

Czego nie należy robić? (DON’T)

  • Nieproduktywna kontrola:
    • Co robisz?
    • Gdzie jesteś?
  • Marnujesz swój czas, demotywujesz pracowników i sprawisz wrażenie, że nie panujesz nad sytuacją.
  • Zabawa w policjanta lub, jak kto woli, w Toma i Jerry’ego, sprawia frajdę, gdy jest zabawą dla przedszkolaków. W pracy obniża efektywność
  • Pracownik nie może nie wiedzieć rano lub wieczorem poprzedniego dnia, co będzie robić.
  • Nawet jeżeli coś sam wymyśli, to mogą to być nieproduktywne działania.
  • Tylko po to, by cokolwiek pokazać i nie dostać po uszach

Dziękuję. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!

https://open.spotify.com/show/6bu6ZEMBKJAd2LMLr7ABKP