Cześć. nazywam się Piotrek Konopka i witam was w 26. już odcinku z cyklu Piotrek Dobra Rada mówi o pracy zdalnej. Dzisiaj powiem kilka słów o dyrektorskich tips & tricks
Prezentacja do pobrania poniżej:
Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytania:
- Czy Twój zespół wie z czego go rozliczasz – z efektów czy z działań?
- Jak rozliczasz siebie ze swoich zadań?
Co należy robić (DO):
- Jeśli chcesz, żeby praca zdalna działała wypracuj relacje partnerskie.
- Szacunek
- Produktywna kontrola:
- Kontroling poprzez ustalanie konkretnych celów na dany dzień
- rozliczanie na koniec dnia.
- Jeżeli dzwonisz, pomyśl co zrobić, aby pomóc/zobaczyć, jak im idzie.
- Telefon na koniec dnia buduje też relacje.
- Wspólnie planuj:
- niech pracownik da Ci checklistę rzeczy, jakie ma dzisiaj w planach
- pomóż ułożyć mu to w priorytety.
- Użyj elementów metodyk zarządzania, które znasz – zaadaptuj je do zdalności,
- AGILE / Scrum,
- Wprowadź wspólne planowanie każdego tygodnia
- co do zrobienia
- to to robi,
- jaki jest priorytet zadania,
- procedury pożarowe?
- Wypracuj metody powiadamiania w zależność i od kategorii zdarzeń,
Czego nie należy robić? (DON’T)
- Nieproduktywna kontrola:
- Co robisz?
- Gdzie jesteś?
- Marnujesz swój czas, demotywujesz pracowników i sprawisz wrażenie, że nie panujesz nad sytuacją.
- Zabawa w policjanta lub, jak kto woli, w Toma i Jerry’ego, sprawia frajdę, gdy jest zabawą dla przedszkolaków. W pracy obniża efektywność
- Pracownik nie może nie wiedzieć rano lub wieczorem poprzedniego dnia, co będzie robić.
- Nawet jeżeli coś sam wymyśli, to mogą to być nieproduktywne działania.
- Tylko po to, by cokolwiek pokazać i nie dostać po uszach
Dziękuję. Do zobaczenia i usłyszenia jutro. Na razie!